THE BATMAN 2022.


  Pravi fanovi su naravno novog Batmana odgledali još u bioskopu, sa sve pauzom na pola, kao osamdestih u Ljetnom kinu "Sutivan" dok je kinooperater menjao traku a mi jeli sladoled. Za nas koji nismo toliki ljubitelji, film je sad dostupan na HBO i moja preporuka je da ga pogledate.
  Posle gledanja prvog trailera, film mi je delovao dosadno i bezveze, Roberta Pattisona nikad nisam bila fan, a još kad sam skapirala koliko dugo traje, moja skepsa je bila velika. Plus, mnogi prijatelji čijem sudu verujem, ishejtovali su film. Međutim, moj utisak posle gledanja je dosta pozitivan. Prvo, film iako traje 3 sata, nije ni najmanje dosadan, plus ako gledate kod kuće možete uvek da pauzirate da odete po kokice ili vodu, ali dosada vas sigurno neće naterati da prekinete. Priča teče, nema praznog hoda, tuče i jurnjave nisu predugačke i nema ih suviše mnogo. Kad smo kod toga, jako mi se sviđa što Batman nije skoro pa uopšte superheroj i vrlo minimalno koristi bilo kakve nerealne gedžete. Dakle i on i Cat Woman (koju glumi prelepa Zoe Kravitz) prilično su obični i smrtni ljudi. Ovaj put, negativci su ukrali šou - glavnog zlikovca Falconea glumi John Turturro (koji na moju radost ima svojvrsni comeback - podsećam na odličnu ulogu u seriji "Severance"), a naravno tu je i moj omiljeni Colin Farrell kao Pingvin. Ono što je urađeno na polju maske i kostima kad se radi o ovom liku je istovremeno za Oskara i Haški tribunal, jer zaista, castovati jednog od najlepših glumaca te generacije i unakaziti ga do totalne neprepoznatljivosti - avaj, zašto? Ali Collin je naravno super odglumio. Andy Serkis kao batler Alfred nažalost ne može da dobaci do visina svog prethodnika, legende Michael Caine-a (istini za volju, mislim da ni jedan glumac to ne bi mogao). Sam Batman Roberta Pattisona je prilično Gen Z koncipiran, dosledno je u "emo" ključu i kad je Batman i kad je Bruce Wayne. Meni je lično ovakav ugao večito tužne "nežne pahulje" od superheroja prilično stran, ali moram priznati da ga Pattison vrlo ubedljivo nosi i potpuno odgovara njegovom minulom radu, vajbu i fizičkom izgledu.
  U art direkciji, ostaje se u domenu mračnog Gotama, s tim da je ovde minimizirana stilizacija koja odvaja fiktivni grad od realnog Njujorka, pri čemu imamo i aluzije na bogataša kandidata za gradonačelnika (Wayne-Bloomberg) ali i novoizabranog gradskog lidera koji je afro-amerikanac (u filmu doduše žena - Bella Real). Sve vreme pada kiša, što je jednostavan ali izuzetno efektan trik, na koji se odlično nadovezuje kataklizmično finale filma.
   Priča o borbi između bogatih i moćnih sa jedne, i ugnjenetene sirotinje sa druge strane, tema je naravno i u ovom filmu, s tim da je kao i u prethodnim izdanjima Batmana, a posebno filmu "Joker", ta (pravedna) pobuna ugnjetenih donekle "zamućena" činjenicom da ih po pravili predvodi psihopata ili sociopata. (Ne zaboravimo da Mat Reeves, reditelj ovog filma, stoji i iza vrlo angažovanih "Planet of Apes" filmova).  Ovde, opet ostaje neka poluotvorena šansa da sam Bruce Wayne/Batman postane neočekivani novi lider te klasne borbe (iako rođenjem pripada klasi ugnjetavača). 
  Lajt motiv temu čini legendarna Nirvanina "Something in the way", a fun fact je da se striming ove pesme u par dana posle premijere filma povećao za 734%. Kao i u Marvel svetu, lepo je da DC mašinerija malo gura rok klasike i time edukuje omladinu :).
Kao što je rekla i moja drugarica Sara, definitivno prolazna ocena za ovaj film! A ako se ne slažete, slobodno dajte svoje viđenje!



Comments

Popular Posts