DR STRANGE IN THE MULTIVERSE OF MADNESS

  Ako ste ultra upućeni poznavalac ili fan Marvel univerzuma, svakako ćete ići na ovaj film (ako već niste), a meni praštajte što ovaj prikaz dajem kao neko ko je samo povremeni gost ovog fiktivnog sveta. Takođe, ako niste odgledali ili pročitali ništa od glavnih Marvel priča, mislim da vam apsolutno ništa neće biti jasno, što i nije presudan problem, jer je film i sam po sebi solidno zabavan i raskošan u svemu. Btw, sticajem okolnosti, umesto u sterilnim modernim cineplexima kao obično, projekciju sam gledala u jednom prastarom bioskopu, tačnije malom provincijskom gradskom pozorištu iz 19. veka, koje i danas tako izgleda, što je prezabavan i prebizaran kontrast sa megahitom na ekranu.
  U centru priče je Stephen Strange (Benedict Cumberbatch, kod koga mi je i dalje čudno kad govori američkim akcentom lol) i njegovi pokušaji da spase svet(ove) od uništenja, kojim preti Wanda Maximoff, tačnije Scarlet Witch (Elisabeth Olsen). Tu je još pregršt manje i više poznatih Marvelovaca, pri čemu se sam se ja najviše oduševila Reedu "Fantastic 4" Richardsu koga igra John Krasinski (Jim iz Office-a, naravno!). Film počinje in medias res akcionom scenom, sa naravno over the top efektima i virtuelnom scenografijom, da bi se kasnije priča ipak malo primirila, i mada i dalje naravno ima gomila akcije i borbi, realno je fokus više na unutrašnjoj borbi i traumama samih junaka. Ono što je možda meni najfascinantinije (ali za Marvel inače dosta tipično) je da su i glavni "pozitivan" junaki glavna "zla" junakinja zapravo kontorverzne ličnosti, pri čemu je sve dodatno zakomplikovano time da se krećemo između raznih univerzuma, u kojima ti "isti" junaci zapravo imaju drugačiju sudbinu, uloge i odluke. Kao i u seriji "WandaVision", glavna negativka ima zapravo tragičnu ali potpuno razumljivu motivaciju, pa sam ja realno sve vreme empatisala sa njom. Plus mi je jako girlpower momenat što ona manje više golim rukama (ok i magijom lol) lagano pobeđuje sve te silne superjunake, njihove moći i gedžete. Priča o majčinskim instiktima (Wanda/Witch) koji mogu da prevagnu na maničnu tamnu stranu zapravo je najzanimljiviji aspekt ovog filma. Kad smo kod teme žena, u ovom filmu se (doduše sa minimalnim screen-timeom, ali velikim značajem) pojavljuje jedan LGBT roditeljski par, pa posle "Eternals" gde imamo dva tate, ovde imamo dve mame - glavne junakinje devojčice Americe (Xochitl Gomez), čije specifične super moći je čine najtraženijom i najugroženijom osobom u multiverzumu. Na temu prikaza različitih univerzuma, iako je bilo zabavnih detalja (tipa u jednom od njih svi su "boja koja se razliva"), čini mi se da je malo zafalilo mašte i inovativnosti, pa su te razlike prikazane prilično nedorečenim vizuelnim ili faktografskim foricama (tipa ulica se prelazi na crveno a ne na zeleno itd).
"Dr Strange in the Multiverse of Madness" je u većini elementa pravi Marvel spektakl - vizuelno razigran ali ne previše arty, sa obaveznim pošalicama i doskočicima, gomilom referenci na ostale priče/likove/filmove, potpuno pogodan za površno gledanje na nivou puke zabave, ali istovremeno, ko hoće da se malo više unese, nosi i pregršt dubljih/bitnijih tema koje i nisu tako vesele i šarene. Film je ok za decu recimo od 10 naviše, ima par hororičnih "bu!" scena ali je inače više zabavan nego strašan. Nećete bezveze potrošiti vreme ako ga pogledate!



Comments

Popular Posts