THE OFFER

Serija "The Offer" izašla je proletos, ali i dalje je za većinu nas dostupna samo u sivoj zoni. Da li je vredno truda - izneću svoje mišljenje pa vi procenite sami :)

Ako ste rođeni u SFRJ između 1970. i 1990. solidna je šansa da vam je jedan od najomiljenijih filmova ikad "Kum", F. F. Kopole (Coppola). Malo koje delo iz domena pop umetnosti uživa toliko kultni status i to zaista zasluženo. Činjenica da su neki pojednici ovaj film (tačnije trilogiju) malo pogrešno skapirali pa poželeli da budu gangsta ne oduzima mu kvalitet niti značaj kao jednog od ikoničkih dramskih dela 20. veka. Ja sam takođe veliki fan, svaki put kad slučajno uhvatim "Kuma" na TV (bilo koji deo), odgledam uredno do kraja. Čak i omraženi 3. deo mi se jako sviđa. Dakle, kad se pojavila igrana serija čija tema je nastanak "Kuma" (tačnije, prvog dela) i mnogobrojne peripetije koje su pratile taj proces, naravno da smo se svi oduševili. Bukvalno, ima li zanimljivije i inspirativnije teme? Još kad je u glavnoj ulozi up-and-coming zvezda Majls Teler (Miles Teller) koga smo nedavno gledali u "Top Gun Maverick" a pre toga i u intrigantnom filmu "Whiplash", deluje da nema šanse da ovaj zicer bude promašaj. Međutim, upravo to se desilo. Za početak, serija je besmisleno duga, deset epizoda od po sat vremena je doslovno barem duplo duža minutaža nego što je ovoj priči bilo potrebno. Većina likova, usudila bih se da kažem skoro svi, osim glavnog junaka, producenta Ala Radija (Ruddy) koga igra Teler, su potpuna kartikatura, not in a good way. Možda najgore su prošli sam Kopola i Mario Puzo, književnik i autor knjige "Kum", koji su prikazani kao dva štrokava debeljuškasta poludebila koji su eto nekom igrom slučaja iznedrili jedno genijalno delo. (Moram ovde da priznam da nikad nisam čitala/gledala neki razgovor sa Puzom pa zaista ne znam kakav je bio čovek, ali Kopola je sve samo ne debil). Direktor studija "Paramount" je kao lik iz neke britanske špijunske komedije, potpuno bizaran i ekscentričan, pri čemu se njegova genijalnost u odabiru filmova i "njuh" za hitove samo pominju ali ne i doživaljavaju iz njegovih postupaka i replika. Još gore je sa likom CEO-a kompanije "Gulf and Western" koja je bila vlasnik Paramount studija, on je doslovno pobegao iz neke "Alo Alo" epizode, kao Herr Flick bez kožnog mantila. Pomoćnica Ala Radija, izvesna Beti Mek Kart (Bettye McCartt), inače takođe realna ličnost, nije karakatura, ali je potpuno neuverljiv lik, pogotovo za to vreme. Poverovati da bi mlada lepuškasta sekretarica bez ikakvog radnog iskustva mogla da u par koraka postane maltene pa glavna osoba u realizaciji takvog filma, koja hendluje (mali spoiler!) kako big shot mačoističke direktore velikih kompanija, tako i mafijaše (napominjem, ne zavođenjem, već samo simpatičnim čavrljanjem i dosetkama), je stvarno više nego nategnuto. Kad sam kod mafijaša, oni su takođe uglavnom šaljivi/šašavi likovi kojih je zaista teško ozbiljno se uplašiti (što sigurna sam nije baš bio slučaj u realnosti). Sve bi bilo ok da je ova serija čista komedija ili parodija, ali ona to nije, radi se o melodramskoj obradi istinite priče koja međutim ostaje na pola puta između pristupa/žanrova.

Ja sam seriju odgledala na silu, iako opet napominjem, tema me neverovatno zanimala. Često sam se baš dosađivala a još češće krindžovala, tako da što se preporuke tiče ne znam šta da kažem - dajte šansu pa procenite sami. P.S. Zanima me šta su Kopola, Paćino i ostali rekli na ovo ako su pogledali!

edit: evo sta misli Kopola a Paćino se za sad nije izjašnjavao :)




Comments

Popular Posts