BOSTON STRANGLER

 Kada ponestane ideja i inspiracije tu su uvek stari dobri masovni ubice i true crime podžanr, kao nepresušni bunar za priče koje deluju potencijalno zanimljivo. Ovoga puta, radi se o slučaju bostonskog davitelja iz šezdesetih godina, kada se u kratkom roku dogodio niz brutalnih ubistava žena. Ovaj slučaj razotkrile su dve lokalne novinarke - Loretta (Keira Knightley) i Jean (Carrie Coon) zahvaljujući čijem istraživanju je uopšte utvrđeno da se radi o serijskom ubici. Ovaj film realno ima dve glavne teme - jedna je priča o samom slučaju, potrazi za ubicom i (delimičnom) epilogu istrage, dok druga narativna linija istražuje feminističku temu - borbu žena u novinarskom svetu da se izbore za svoje mesto, kao i večito akltuelno pitanje da li žene mogu da balansiraju između karijere i uloge supruge/majke. Obe teme su naravno prilično zanimljive, ali način na koji su obrađene i istražene to baš i nije. Kada se radi o samom slučaju, pristup je bio faktografski (uz minimalno menjanje nekih detalja), što je uvek mač sa dve oštrice kada se radi o true crime slučajevima, o čemu sam već par puta pisala. Problem je obično u tome što ako se prate samo realni događaji, često se dešava da priča postaje dosadna i/ili repetitivna (da, tako je u životu, ali dramska umetnost ne bi trebalo da bude!), pa tako i ovde imamo nekolicinu beskrajno banalnih scena u kojima novinarke na primer besomučno okreću telefone ili rade slične ponavljajuće radnje. Iako mi se svidelo što sama ubistva nisu prikazana grafički, već realtivno uvijeno i sa respektom prema (depersonalizovanim i za gledaoca nepoznatim) žrtvama, sa druge strane priča je time dosta lišena napetosti, pa tako osim izdvojene scene u kojoj se jedna od novinarki (potencijalno) nađe u ličnoj opasnosti, gledajući ovaj film nećemo ni jednom osetiti brigu ili strah, a time će i ljubopitljivost ili želja za razotkrivanjem počinioca biti više informativnog a ne emotivnog karaktera. Ako pričamo o drugoj temi, opet je pristup suviše uopšten, pokazan i lišen produbljenosti - više na osnovu životnog i gledalačkog iskustva shvatamo problematiku položaja žene koja pokušava da promeni ustaljene patrijarhalne obrasce, nego što istinski upoznajemo nju i njenu porodicu i time dobijamo prostor za pravu empatiju. Za razliku od Jean koja od prvog kadra ima status prekaljene istraživačke novinarke, Loretta je eksponirana kao lepuškasta žena kojoj daju samo debilne ženske zadatke (dosta banalano odabran primer testiranja novog tostera za lifestyle rubriku), ali onda se preko tog problema dosta brzo pređe i ona dosta lako izbori svoje mesto. Kada se radi o njenom privatnom životu, u početku svedočimo podršci od strane muža (inače šarmantan ali ovde potpuno neiskorišćen Morgan Spector) ali vremenom on počinje da se buni zbog njenog odsustva i zanemarivanja porodice (opet nekako polovično i više iz smorenosti nego nekog dramskog sukoba), tako da je i taj aspekt priče nekako nedorečen i neubedljiv. Moram da naglasim da uopšte nisam fan Keire Knightley i da nikad nisam shvatila koji je to kvalitet krasi osim lepog lica, a taj stav je pojačan posle ovog filma. Uprkos velikom screen time-u, Keira je non stop ista, dosadna i neubedljiva a njen lik se svodi na izgovaranje (ne posebno zanimljivih) replika i repetitivne radnje. Koleginica Carrie Coon (znamo je pre svega po uspešnim serijama kao što su "The Leftovers" ili "The Gilded Age" o kome sam pisala) je znatno ubedljivija u glumačkom izrazu ali je njen lik daleko manje eksponiran i više služi kao neki reda radi sidekick tako da je i tu ispuštena šansa da se izgradi autentičan i intrigantan ženski karakter.

Ukratko, ovo je film za koji ne bih rekla da je loš, već (možda još gore) - totalno nebitan. Neće vas iznervirati ili krindžovati, ali neće vam dati ni nikavo pozitivno ili zabavno iskustvo. Dakle, preporuka za gledanje samo u slučaju ekstremne dosade ili nedostatka drugih sadržaja, kao i naravno ako ste muškarac i fan prijatne fizičke pojave Keire Knighly. Možete ga naći na platformi Disney+, ali ako mene slušate, bolje pogledajte nešto drugo, pa makar i reprizno.



Comments

Popular Posts