A MURDER AT THE END OF THE WORLD

 Ovu seriju iz prošle godine iz počela sam da gledam pre par meseci pa mi nije sela, ali sam se na nagovor drugara ipak vratila i odgledala je celu. Da li se utisak promenio - saznaćete u nastavku :)

"Murder at the End of the World" oglašavana je kao Agata Kristi za GenZ, što je samo delimično tačno. U pitanju je whodunit format, sa prepoznatljivom Poaroovskom postavkom - grupa neobično odabranih ljudi nalazi se na okupu u izolovanim okolnostima i desi se ubistvo. Među njima je i mlada devojka Darby (Emma Corrin - znamo je pre svega kao mladu princezu Dianu iz serije "The Crown") koja je detektivka amaterka i već ima objavljenu true crime knjigu. Da li će uspeti da pronađe ubicu i da li će još neko od gostiju na misterizonom fensi retreatu na Islandu izgubiti život - neću vam naravno spojlovati. Ono što je GenZ faktor u ovoj seriji su godine i stil glavnih junaka - pomenute Darby i njenog partnera Billa (Harris Dickinson - zvezda filma "Triangle of Sadness"). Njihov izgled (tetovaže, frizure, stajling), kao i konstantna onlajn prisutnost (ali i sa nekim zanimljivim nedoumicama baš na tu temu!) daju seriji vrlo trendi vizuelni stil, a modernosti i estetici dodatno pomaže i seting u minimalističkom ali jako fensi hotelu u sred prelepe islandske snežne nedođije. Vlasnik hotela i domaćin skupa je misteriozni tehno-magnat Andy (omiljeni Clive Owen) koji je neka imaginarna kombinacija Zuckenberga, Muska i možda Gatesa. Ovo p(r)ozivanje  tehnoloških multimilionera već nam je poznato u pop kulturi, a svakako se najveća sličnost može naći sa "Knives Out - Glass Onion" u kome je i setup jako sličan. Međutim, za razliku od besmisleno neduhovitog i loše stilizovanog pomenutog filma (tamo je negativac Edward Norton - koji je btw IRL investitor u nekom navodno uspešnom startapu LOL), ova serija je dosta vešto urađena i pored krimi zapleta adresira i nekolicinu bitnih i zanimljivih tema. Nemojte očekivati neke ozbiljne filozofsko-sociološke dubine i širine, već samo pristojan nivo relevantnih pitanja (sa ili bez ponuđenih odgovora) na teme kao što su klimatske promene, AI i naravno pošasti poznog kapitalizma. Glumački, ovaj film nosi Emma Corrin koji ima ogroman screen time i u tome se dosta dobro snalazi. Ova zanimljiva mlada glumica me podseća (i fizički i izrazom) na nešto stariju kolegnicu Elisabeth Moss i stvarno verujem da joj se smeši dosta ozbiljna karijera. Harris Dickinson osim što fantastično izgleda stvarno pokazuje i elemente ozbiljnog talenta, pa se nadam da će nastaviti dobrim putem. Clive Owen je nažalost ovde slabo iskorišćen i čini mi se da je njegov lik ostao nedorečen, pa ni glumac nije imao prostora da pokaže sve što ume (a znamo da ume!). Ostali likovi su uglavnom tipski (sa neizbežnim diversity momentom naravno) i slabo ko se izdvaja iz ansambla. Što se tiče naracije, opet imamo skakanje u vremenu koje je uglavnom dobro rešeno pa se radnja prati bez problema, a neki skriveni elementi se postepeno otkrivaju (naravno bez nebuloznih rešenja kao u pomenutom "Glass Onion"). Art direkcija i kamera su veoma uspešno estetizovane a bez da upadanja u fora radi fore zamke tako da je vizuelno serija na stvarno visokom nivou. 

Osim gore pomenutih modernih elemenata, ova serija je zapravo vrlo klasična (idejno i narativno) tako da lično mislim da smo ciljna grupa pre mi (GenX i stariji milenijalci) nego GenZ. That said, serija je sasvim prikladna za gledanje za decu 12-13 plus, ali mislim da će im biti dosadna!

Da li je ovo remek delo o kome će se pričati - svakako da ne, ali zato jeste jedna vrlo solidna, zanimljiva i za gledanje prijatana serija koju možete izbindžovati za par dana. Ako sam vas zainteresovala, nađite je na DisneyPlus, a ko je već gledao - javite utiske!



Comments

Popular Posts