GOOD GRIEF

Pravimo pauzu od Oskar-pretendenata uz jedan mali film, koji čini mi se prolazi ispod radara, a u daljem tekstu ćete videti da li zasluženo ili ne:)

U pitanju je Netflix produkcija (što u poslednje vreme uglavnom navodi na pojačan oprez, s obzirom da su snimili i hajpovali nekolicinu izuzetno skupih a loših ostvarenja), a mene je pre svega privuklo ime Daniel Levy. Ovog kanadskog glumca (a u slučaju "Good Grief" i scenariste i reditelja) znamo naravno kao zvezdu satirične TV serije "Shitt's Creek". Oni koji me prate na TW primetiće da jako često koristim gifove i mimove upravo sa njegovim likom iz ove serije. On je inače sin Eugene Levy-ja, koji je takođe zvezda i showrunner "Shitts Creek"-a (i u seriji naravno igraju oca i sina). Meni lično je Dan Levy posebno simpatičan jer me izuzetno podseća (kako fizičkim izgledom, tako i stilom, mimikom i vickastim cinizmom) na jednog dragog prijatelja i kolegu, pa možda sa posebnom blagonaklonošću posmatram sve što radi. "Good Grief" je savremena melodrama u kojoj pratimo  Marca (Levy), ilustratora i (bivšeg) slikara koji u jednoj bizarnoj tragičnoj saobraćajnoj nesreći gubi svog voljenog muža Olivera (Luke Evans). Marc je Amerikanac, Oliver  je Englez i uz to izuzetno uspešan i poznat pisac serijala teenage/YA romana koji su pretvoreni u holivudske hit filmove, te su njih dvojica živeli u prelepoj dizajniranoj kući u Londonu, jednim umetničko-posh životnim stilom na kome bi im svako pozavideo. U teškim danima žalosti Marcu podršku i društvo pruža dvoje prijatelja - bivši dečko a sada drugar Thomas (Himesh Patel) i drugarica Sophie (Ruth Negga), a do obrta dolazi kada Marc saznaje za neke nepoznate detalje iz života svog pokojnog muža. Tema gubitka voljene osobe kao i suočavanja sa istinama/tajnama koje mogu isplivati naravno nije retka i ima o tome dosta  knjiga, filmova i serija. Prednost (ali i mana) ovog filma je da se sve tretira u jednom dosta nepatetičnom, prigušenom i uz to (pre)estetizovanom ključu. Ideja autora je očito bila da dočara prikrivene/potisnute emocije, ali rezultat je ispao više površan nego suptilan. Pomenuta (pre)estetizacija u kojoj svi i sve izgleda kao sa  instragram naloga nekog influensera koji ima puno para ali i ukusa jeste prijatna za oko, ali zaista ne pomaže da se kao gledaoci više udubimo i doživimo empatiju sa junacima. Dok je Marc uglavnom zaista simpatičan, njegovi prijatelji su doslovno nesnosni, naročito Sofie koja je prikazana kao nezrela samoživa budala (uz to alkoholičarka, mada je taj momenat jako nevešto eskponiran i nedovoljno razjašnjen). Osim što su birani kao Benetton reklama da bi se ispunila etničko/rasna kvota, ovi drugari više deluju kao neki paraziti koji se uvaljuju u Marcov život (i grebu se o njegov nasleđeni novac) nego kao neko ko se nebično žrtvuje da pomogne prijatelju u teškom životnom periodu. Svi oni, plus nekolicina sporednih junaka (advokatica, simpatija Francuz i mladi Luca plesač - btw svi su izuzetno lepi, savršeno stilizovani i gej), više su skice u službi Marcove priče nego punokrvni likovi, što doduše važi i za poginulog muža o kome realno ne saznamo ništa. Povremene opštemestaške opaske-zamerke na račun savremene umetnosti (btw u maloj ulozi ćete prepoznati Emmu Corrin koja je igrala mladu Dianu u seriji "The Crown") ili ponašanja GenZ su samo reda radi ubačene ali nemaju nikakvog ozbiljnijeg smisla niti pravog mesta u ovoj priči. Ukratko, Marcov (Dan Levyjev) lični šarm je sve što drži ovaj film na okupu i što ga čini gledljivim i podnošljivim. Šteta je što se Levy nije odvažio na više (crnog) humora (na tragu "Četiri venčanja i sahrana" na primer - pošto svakako postoje sličnosti), jer bi tako priča dobila dubinu koja joj ovako zaista nedostaje. Još jedna zamerka je na katastofalan nemar u izboru "umetničkih dela" odnosno Marcovih likovnih radova koje vidimo na kraju filma - nešto što bi trebalo da je ozbiljna i emotivna umetnost predstavljaju potpuno amaterske slike blamantno lošeg nivoa, što je zaista šteta a moglo je biti rešeno na jednostavan način tako što bi se pozajmili (a time i promovisali!) radovi nekog postojećeg mladog umetnika (setimo se kako je Peele to elegantno rešio uzevši Boogijeve fotografija da "glume" radove glavnog junaka u filmu "Get Out!").

Da li da gledate ovaj film? Ako ste fan Levyja i Shitt's Creek-a, zanimaju vas LGBTQ+ teme ili jednostavno uživate da gledate prelepe kadrove enterijera i eksterijera Londona i Pariza - na pravom ste mestu. Ukoliko ipak tražite nešto neobično, ozbiljno, vrhunskog kvaliteta i posebne vrednosti - onda slobodno preskačite. Film je na Netflixu, a ako ga je neko već uhvatio - kako vam se čini?


Comments

Popular Posts